Antikrist-Jugend

 

Av Per Ola Hovd

 

For et års tid siden, fattet jeg interesse for bøkene om Ringenes Herre og Harry Potter. Hva kunne årsaken være til at så mange, spesielt unge gutter, ble oppslukt av disse bøker og filmer? Etter litt søk på internett skjønte jeg hvorfor. Der ble jeg helt overbevist om at dette var okkult og magisk stoff. Etter hvert har jeg oppdaget et avslørende fellestrekk hos Harry Potter, Ringenes Herre, Pokemon-kortene, enkelte rockegrupper, hekseri, norrøn mytologi og tilsvarende hedenskap. Det er TORDENKILEN, også kalt DEN SATANISKE S som ofte skrives Z. Tordenkilen var et kasteskyts som tordenguden slynget mot sine fiender. Hos Harry Potter er denne preget inn i hans panne. Han har fått satans stempel, som et motstykke til det kristne korset. Ringenes Herre har tilknytningen til norrøn mytologi. I Pokemon-kortene er Tordenkile en besvergelse som kaster en bestemt forbannelse over mottageren. Akkurat det samme finner vi i hekseritualer. I norrøn gudelære har vi Tor, tilsvarende i gresk er Zevs, i romersk Jupiter og i indisk Indra, alle med sin Tordenkile. I rocken har vi flere eksempler på at den sataniske S står utenpå omslaget. Tar vi gruppen Kiss, som også skrives KiZZ, er det opplysende å se på noen av LP-titlene. ”Hotter than Hell” betyr varmere enn Helvete, ”Dressed to kill” betyr Kledd til drap, ”Destroyer” betyr Ødelegger og ”Creatures of the night” betyr Mørkets skapninger. Her avsløres rockens sanne ansikt. At rock har nedbrytende krefter innebygd, ser vi av virkningen. Rock & roll betyr rugge og rulle. Hemningene svekkes og vi får løssluppenhet, slik at rock & roll gjerne kan oversettes med samleiemusikk. Om vi kaller musikken kristen-rock, er av underordnet betydning. Den verdslige sangartisten Øystein Sunde, gjorde etter min mening helt korrekte observasjoner av Oslo Gospelkor m.fl. med sin sang ”Frøken Bibel-Stripp”.

I rock er både tekster og musikk laget i den hensikt å skape opprør hos tilhørerne. Og dette skjer. Jeg vil derfor innstendig advare mot at kristne mennesker befatter seg med noe av dette. Disse bøker og tankebygninger er av satan, derom ingen tvil.

Vi vet at Hitler startet ”Hitlerjugend” i 1926. Dette omfattet i første omgang gutter fra 14 til 18 år, men etter hvert både jenter og gutter ned i 10-12 års alder. Etter 8 år hadde Hitler naZifisert Tyskland med sine ideer.
Jeg har lest at over 10 % av alle solgte bøker i verden i 2002 var bøker om 11-åringen Harry Potter, og hovedgruppen av lesere er gutter på samme alder. Mon tro hvor mange av disse som vil bære Den Zataniske S utenpå og/eller inni sitt hode etter hvert? Vil dette kunne bli Antikrist sine soldater, slik HitlerJugend ble til SS-bødler?

Dette leser vi om i 2.Tess. 2, 9-17. Og ikke for at vi skal miste motet, men for at vi skal vite at Jesus snart kommer tilbake. Vers 16 og 17: ”Men han selv, vår Herre Jesus Kristus og Gud, vår Far, han som elsket oss og gav oss en evig trøst og et godt håp i nåde, må han trøste deres hjerter og styrke dere i all god gjerning og tale.” *